fredag 9 oktober 2009

Kyla



Nätterna är kalla. På mornarna har vi runt -5 grader.

Barnen är fullt påpälsade när de går till skolan o det blir nästan rök när de andas.
Lite mysigt ser det ändå ut. Med mössor, halsdukar o sköna vantar.

10 årige sonen är på hajk i helgen. Jag packade ner massor med varma kläder.
Erkänner att jag smög ner några kexchoklad också. :)
Han kan ju inte gå där i skogen kall o hungrig!




Imorgon jobbar jag på CHESS. Lika roligt varje gång!

Ha en fantastisk helg vänner!!

Kram Jeanette

5 kommentarer:

Jessica sa...

Hej vännen,
hua vad kallt ni har. Vi har 3-4 plusgrader på morgonen och tycker det är lite kyligt...

Jag gillar ditt äppelfat, så snyggt. Från Chess kanske?
Ser mysigt ut med ljusslingan i hallen, inte julpyntig tycker jag :)

Ha en härlig helg,
kram
Jessica

alegni sa...

fy för hajk i dessa temperaturer! vår yngre son höll på med det där när han var yngre. sov under bar himmel i december-januari... det är något som aldrig ens skulle falla mig in. brr, jag som avskyr när det blir under minus fem grader.
skön lördagsafton!
kram
ingela

Anna Söderberg sa...

Ja nu börjar det vara kallt om nätterna!
Tur att solen skiner och värmer oss om dagarna!

Hihihi, bra där mamma. Såklart pojken måste ha lite choklad på hajken :)

Fortsatt trevlig helg!

Kram

Anonym sa...

Hejsan!!
Visst är det inte helt lätt att släppa dem så där i skogen kallt och mörkt. Julia är oxå där glad och förväntansfull när hon åkte. Det gäller att inte visa sin oro. Om sanningen ska fram så fick hon oxå med sig lite godis =)
Ses på Torsdag.
Kram Pernilla

Signe 1 sa...

Ja usch och fyyy, nu är det kallt som fasiken, det är så svårt och veta hur kidsen ska gå klädda då tycker jag! Ha en fin dag vännen, kram Sofia