torsdag 7 januari 2010

Små projekt




Då var vardagen igång igen då!

Med skola, innebandyträningar, läxdiskussioner o allt vad det innebär.
Vardag innebär också nya små projekt i vårat lilla hem.

Efter en trevlig eftermiddag hos väninnan P kom både pensel o skruvmejsel fram när vi kommit hem.
Det var dottern T 8 år som blivit lite inspirerad o ville ha lite fixat i skrivbordshörnan.

Upp på vinden, hämta ner en hylla, skruvmejsel - klart.

Såklart blir dotter E 7 år lite avis. Så nu ska jag spana runt efter lite barnrums-inspiration hos er alla!!




Ett annat litet projekt i vardagen är att hitta på goda o lättlagade middagar!

Alla tips mottages tacksamt!!

Kram Jeanette



14 kommentarer:

Jessica sa...

Hej!

Vi har Linas Matkasse. Det är toppen! Varannan vecka kommer en kasse mat hem till dörren med recept.Jag kan ärligt säga att jag blivit glatt överraskad vid flertalet tillfällen och endast besviken vid ett par. Nya smaker, ingredienser och tillvägagångssätt. Kul och gott!

Kram Jessica

Pilo sa...

Har en sambo som löser de problemen för mig (jag är bortskämd). För oss har det nu blivit ärtsoppa av den sista julskinkan, pannkakor, risgrynsgröt (den sista).
Då det är så kallt nu är det gott med soppa, spica upp med en god varm macka eller varför inte en klassisk falukorv med potatismos?!

Linruz sa...

Visst är det svårt med vardagsmaten.
Blir lätt samma tråkiga rätter.
Ha en fin fredag.
Kram Lina

alegni sa...

det där med mat är ju ett evigt problem. jag har inget emot att laga mat, bara någon annan kunde komma med idéer...
kram
ingela

Soltorpsgarden sa...

Hej! Mitt tips är att handla en gång i veckan och planera vardagsmaten, bra recept finns på www.arla.se och www.ica.se! Jag/vi har gjort det i flera år och det är toppen! Kram Vivi

Anonym sa...

God fortsättning vännen!
Vi kan åka och handla mat tillsammans och tipsa varandras kundvagnar:) Jag brukar åka fredag fm.
Kram
Angelica

Villa Carl Larsson sa...

Ja visst är det svårt med alla dessa middagar. Vad man ständigt ska laga för mat. Jag har samma problem. Hoppas du får många fina tips.

Trevlig helg. Kram Josefin

Idalina sa...

Hej Jeanette!
Så mysigt att titta in på din blogg :-) Sist jag träffade dig var på öppna förskolan i S-vreta. Och nu sitter jag här i Indien och på ett litet sätt får möta dig igen! Gott nytt år!!

Makena sa...

Lättlagade middagar ja...mitt problem är inte att hitta på nya, för det gör jag hela tiden. Hatar att laga samma, samma...Men problemet är att mina barn inte uppskattar alla mammas nya smaker *suck* Nu är planen att försöka göra en matplanering för en månad i taget och då även låta barnen komma med sina förslag. Kanske inte alltid blir så nyttigt som jag vill, emn det får bli lite ge och ta tänker jag. Hoppas det går att genomföra, har bara börjat skriva ner olika maträtter på ett pappaer än så länge...

Kram!

mammaxtre sa...

Vilka fina bilder det var i detta inlägg. I all enkelhet, men så fint. Annorlunda måste jag säga. Kul!

Vad gäller matlagning är jag kass och kan tyvärr inte tipsa dig.

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh det låter som ett roligt nytt projekt, själv blir jag aldrig klar med Tildasrum. Hittar inte det jag söker en gammal sliten liten liten byrå har sprungit på en på loppis förra sommaren men tyvärr slog jag inte till utan har ångrat mig sedan den dagen.Ha en underbar helg.
Kram Theres

Nilla Q sa...

Skönt att ni överlevt veckan ;)

Brukar , precis som nån annan skrev, göra matlista och veckohandling. Tittar på nätet för att få inpiration, men på något sätt blir det mest samma rätter ändå:(

Får du några bra mattips kan du väl förmedla dem!

Kram Pernilla

Anna-Malin sa...

Skönt att vardagen är tillbaka. Huset behöver vila nu efter projekten...:)

Tycker det är rysligt svårt med rätter i veckan. Det blir bara samma samma....

Ha det gott!

Kram
Anna-Malin

Nilla Q sa...

Ja du, jag funderar jag med... ;) Men då kanske vi ses!

/P