lördag 8 september 2012

Trädgårdsfix o Inspiration






Känns som helt fel period att vara trädgårds inspirerad o fixarsugen...
Men efter att ha sett de fina planteringarna utanför Hotell Radisson i Uppsala idag känner jag att jag bara måste gräva!!!

Hade bra inspiration tidigt i våras. Men efter en sommar som varit upp o ner på alldeles för många områden tappade jag lusten helt.

Nu kanske lite jord under naglarna kunde kännas avkopplande tänkte jag. O det är ju rätt tid att gräva ner några lökar o dela några perenner.
Så why not??!!

Om någon vill ha finns det Lungört, Alunrot o Rosenflockel.
O om någon har Lammöron, eller nån av växterna på fotot tar jag gärna emot en liten planta!!

Kram o njut av hösten!!

Jeanette

2 kommentarer:

Paula sa...

Härligt med inspiration! jag har lammöron till dej! mina har ju vuxit helt galet i sommar! kram!

Angelica sa...

Funkia har jag!

/Angelica