torsdag 19 mars 2009

Creme vs Vit


Vårat bord i vardagsrummet är en favorit!

Ett gammalt pelarbord som fick sig en omgång vit färg.
Tycker den bryter av bra stilmässigt mot den svart/gråa hörnsoffan.

Hittils har vi haft en mörkgrå ryamatta, som vi också gillar.
Men det har känts så "mörkt o vintrigt"..

Nu hade ju Ellos ett erbjudande med 50% på en vara.
Så jag beställde en ny matta!
En likadan som vår gamla men nu i ljuscreme/vit.

Vad tycker ni?
Jag känner mig inte helt övertygad..
Det blev mycket ljusare i rummet o jag vet inte varför jag inte är riktigt nöjd, men...
Jag har kanske inte vant mig än bara :)
Eller är det för att den är mer creme än vit??

Med fem söta barn i huset ska det bli kul att se hur länge den är ljus o fin! *fniss*

På bordet har det nu hamnat en zinkbricka.
Den hamnar nog på bild en annan dag!

Kram Jeanette

11 kommentarer:

Angelica sa...

Jag gillar det mycket! Älskar vitt ialla nyanser och gärna tillsammans, blir inte så "kallt".
Jag har en ryamatta i ull från Ikea på min nya shoppinglista (trots tre kletande barn under 3 år);D Vi får se hur det kommer att gå...

Kram

Angelica

VITA NYANSER sa...

Det ser jättemysigt ut! Riktigt hemtrevligt. Bordet är ju underbart, supersnyggt! Förstår att du är nöjd med det.

Ibland kan man göra "fint" men magkänslan säger något annat och ibland kan det vara som du anar, att det behöver bli en vana. Du känner nog om ett tag hur det känns. Jag har haft vita ryamattor från IKEA, de var inte vita länge, så vit/natur är nog mycket klokare.

Kul att se lite av dig här på bloggen, så att du har klarat av samtalen med humöret i behåll = ).

Ha det bra!
Kram L-L

chokladblomma sa...

Ser himla mysigt ut med mattan! Själv har jag tagit bort alla mattor utom en i köket... Mina barn är inte så "rumsrena"... Om ngt år kanske!!
Ha det gott!
Kram

Myrrabutiken sa...

Tack för tipset, utmärkt choklad helt i min smak:) Jag tycker du gjorde ett KAP. Jag har vit rya matta i vardagsrummet, den är mer ljusgrå nu men d gör inget, man måste ju mysa o umgås oxå, hi hi...magasinet är jättebra, nu ska ja bläddra vidare...jag är ledig i morgon men jobbar i helgen, själv, titta in om du har vägarna förbi lilla Myrra, kram Jenny

VITA NYANSER sa...

Mattan ser himla gosig ut = )! Mysigt! Var det barnens samtal eller dina i skolan? Du måste ha MYCKET att stå i när mannen är borta med 5 barn. Det måste vara härligt "högt i tak" hos er, underbart. Vilken energi du verkar ha! Du är verkligen mitt hopp i att kunna komma igen = ).

Ha en skön kväll!
Kraaam L-L

In my house sa...

hallo och tack snälla.... självklart hojtar ja till ang tidningen...

jag gillar mattan,,, ryor är härliga,,, dock så tycker snuffe oxå de :)
det är nog de att den ä creme å inte kritvit som du klurar på,,, men olika ljusa nyanser ger mer känsla!!!!

kraaam j

Signe 1 sa...

kanonfint bord! Med lite vit färg o pensel kan man göra underverk, hihi. Ha en fin dag, kram Sofia

VITA NYANSER sa...

Vad mysigt att vara hemma! Men visst, det blir oxå en vana ju...även om det låter UNDERBART!!! Skönt att ha tiden för barnen och för din blogg = )! Det är så himla svårt att få ihop livspusslet annars. Hur länge ska du vara hemma? Vilken möjlighet!

Berättar idag om att jag ska få besök!!! Johanna Schultz kommer och ska göra reportage hos oss i slutet av april, är SÅ pirrig!!!!

Sköt om dig!
Ha en skööön fredag!
Kraaam L-L

Makena sa...

Jag är ju ingen expert då, men jag tycker iaf att det ser jättefint och mysigt ut! :)

Kram!

VITA NYANSER sa...

TACK GOA DU = ) = )!!! Du är en sån himla värmande och peppande bloggvän!!! TACK!!!

Kraaam på dig!
L-L

Hanna sa...

Tyckte det såg bra ut!
Vi har en liknande ryamatta, fast från ikea... har märkt att den börjat bli gråaktig i 'botten'... dags att tvätta den på nåt vis :S

Ha'de!
Kram Hanna