måndag 20 april 2009

Trygga Penseér





Efter den härligt soliga helgen har det börjat komma upp små blad på många växter i rabatten. Härligt!

Det roliga är att jag inte är riktigt 100 på vad allt är.. *fniss*
Jag har rätt bra koll på vad jag har planterat. Frågan är bara var.

Jag har en förmåga att möblera om i perenn-rabatten, o missar jag då att skriva upp det...
Ja, då är det bara att vänta tills det blommar för att se vad det är.


Ett antal gånger har jag på vårkanten rotat omkring o kastat små rotklumpar jag trott var ogräs, typ...
Sen i juli undrar jag var Rudbeckian o Floxen tagit vägen... :(


Därför känns penseér i kruka riktigt tryggt!
Vackert är det också!!


Kram kram Jeanette


8 kommentarer:

Jessica sa...

Hej vännen,
Visst får du komma förbi och leka nån dag! Kanske baka lite fliskakor eller bara ta en plast-hamburgare :)
Håller med dig, barn ska leka och vara barn så länge som möjligt. Sen kan de hålla på med nagellack och göra sig fina lite då och då, det hör ju till.

Känner igen det där med att bli lite för ivrig när man rensar... Höll på att dra upp en Akleja häromdagen, suck!

Å vilka fina hus du hittat. Det översta, vita passar ju både ute och inne.

Oj vad långt det blev...
Hoppas du får en toppen vecka,
kram Jessica

Anonym sa...

Hej!

Vad fint du gjort. Hjärtan - har du gjort dem av björkris?

Kram
Angelica

Fredrika sa...

Vilka fina penseer. Nu är det vår! Storage korgen är ca 30*18 cm!
/Fredrika

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...vilken härlig beskrivning av dina rabatter och dig = ). Vad snyggt du har gjort i krukorna! Jag har köpt penseer, men de står fortfarande i plastlådorna, ska fixa det i helgen, innan de dör här inne. Nu har jag målat klart den stora möbeln och jag sitter och njuuuuter. Passar på att besöka de viktigaste bloggvännerna = ).

Ha det bra!
Kram l-l

Zun sa...

Åh, jag är likadan när det gäller bortglömda planteringar.... Jag satte ned frön från ett jättefin svart vallmo som jag fick från en bloggkompis i höstas, men jag är osäker på var de förhoppningsvis kommer att dyka upp till sommaren.

Ha det gott!
/Zun

chokladblomma sa...

Känner igen det där... just därför har jag slutat slänga sådant som jag är osäker på!! Så förra året så fick jag ett högt, gulblommande ogräs längst bak i rabatten!! Då tog jag bort det!!
Ha en bra dag!
Kram

Anonym sa...

Vilka underbart fina blommor :-) Åh! Och dem små husen i det andra inlägget är ubersöta.

Kram!

Malin - I min trädgård sa...

Hihi ´jag känenr igen det där :). Har åtskilliga gånger bannat mig själv för at inte ha noterat vad jag planterat saker och ting. Och jag måste ju säga att dina penseer är supersnygga! (Likadana som mina ;)).

Kram M