onsdag 1 april 2009

Vita fynd


De här stolarna har varit med i tidigare inlägg, men passade bra även här!

De här stolarna är också hittade i en soptipp, på en liten skola jag går förbi när jag hämtar mina barn på deras skola dagligen.
Stolarna skulle slängas o jag fick gärna ta dem, innan vaktmästaren kom.

Vaktis skulle strax komma o jag stog där med 2 barn o en cykel...

Jag ringde snabbt min räddare i nöden - svärfar!
Han kom snabbt dit o tog stolarna i bilen. Såå snällt! :)

Sen slipa o måla. VOILA!
Blev favoriterna i somras.

Nedanstående stol har en annan historia.
Den kan ha tillhört nå´t A-lagargäng i en ort, någonstans i Sverige...



Här är stolen höst-piffad !

Vi var o besökte J.
Vanliga parkeringen var full så vi ställde bilen på en lerig grusplan bredvid en liten skogsdunge.
Där tydligen A-lagarna brukade hålla till.

När vi skulle åka hem ser jag en grå lerig stol stå inne i skogen.
Jag säger till min man att den där skulle bli fin med lite färg...
Sen försöker jag se så söt o trevlig ut som jag kan ;)
Jag måste lyckats bra för mannen backar, slänger in stolen i bilen o gasar därifrån.

Stolen trivs jättebra här hemma hos oss...
Har den tillsammans med soffan (se tidigare inlägg) o ett fint mosaikbord från Indiska.
Står i ett härligt hörn där solen skiner till sent på sommarkvällarna!




Här är vår lilla hund Diesel med på bild också.
Ville bara visa honom.
Han är en 4-årig Dvärgpudel, jättegosig , mysig o rolig.
Nuförtiden bor han hos mina föräldrar då vi inte hann med att sköta honom som vi ville.
Blev tajt med tid när barn nr 5 kom...
Men nu ses vi ofta ändå o vi är hundvakt emellanåt osv.
Det tycker både vi o Diesel är jättekul!

Sköt om er!

Kram Jeanette











3 kommentarer:

Jessica sa...

Toppenfina stolar! Du är ju expert på att hitta fina grejor !

Men du, stackars a-lagar Benke, nu har han inget å sitta på ;)

Gullig hund ni har, perfekt att få låna mellan varven,

Ha det gott,
Kram
Jessica

VITA NYANSER sa...

Men vad du fyndar = ), det gäller att vara om sig och kring sig, vilka superfina stolar du har nu!!! Jättefina vårig bilder. Ser att ni har ett sånt plank som vi har. Ska måla vårt, suck...mycket pilligt. Har ni målat eller sprutat erat plank?

Skönt att bara en i familjen är sjuk. Här har vi nog fått mask = (. Jag har sån hosta och jag vet inte om det kan bero på det, har haft hosta sen i jul utan att jag är förkyld, hm....Här har vi medicinerat och köpt på oss ett lager av alcogel och bytt i sängarna. Ska ringa om min hosta i morgon, har varit lite feg och tänkt att det går över, oj vad ämlig man är...= )

Ha det bra!
Kram L-L

Anne sa...

Vilka fin fynd du hittar på soptippar och andra glömda ställen!

Kram Anne