tisdag 18 augusti 2009

Hösten nalkas



Det sägs att mycket rönnbär på träden ger en kall vinter med mycket snö.

Nu när det är skolstarts-vecka känner man verkligen att hösten är här.
Det är hög frisk luft på morgnarna o nästan lite småkallt...


Lingon är något jag aldrig plockat. Kanske skulle ta en sväng i skogen?

Det ger också en längtan till mysiga stickade tröjor, halsdukar, grova strumpbyxor o boots.
Av någon konstig anledning är fjolårets höstgerderob såå tråkig. Vill ha massor med nya grejer.
Favoritbutikerna är Gina Tricot o Vero Moda. Bra priser o snygga grejer.



Ljungen är så vacker där den står o ger färg i skogen.

På hösten vill jag också ge mig ut i skogen.
Ta på varma kläder o göra upp en eld så vi kan grilla korv/hamburgare o marsmallows.
Barnen leker i skogen o alla luktar brandrök när vi kommer hem!

Nu är det ju snart höst ,när det tom kommer ut en hel höst tidning!!


Amelias Höst magazin ger en mysig höstkänsla med en del fina bilder.


Och hörni.. Om tre månader är det dags för adventspynt!!!


Kramar Jeanette

2 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Den tidningen har jag missat men ska nu genast inhandlas!!!
Kram Anna

Makena sa...

Jag är också i behov av stickade tröjor och grova stumpbyxor! Laddat upp med sommarkläder på rean, men så belv det plötsligt höst. Snopet! Skulle kanske ta en tur förbi Vero Moda då? Har inte varit inne i en Vero Moda-butik på evigeheter...

Kram!