tisdag 27 januari 2009

Tanken som räknas...

Det bidde ingen kaka igår.
Men här får ni receptet på kakan jag tänkte baka! :)

En smarrig , lite kladdig kaka. Jättegod!

Mumsfilibabbakaka !

8 dl vetemjöl
4 dl socker
4 tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker

Blanda ihop o rör ner :

100 gr smält smör eller 1 dl olja
3 dl mjölk
1 ägg

Bred ut smör o ha i ströbröd i en långpanna.
Häll i smeten.

Blanda ihop :

200 gr smält smör
3 dl havregryn
2 dl socker
2 msk kanel

Häll ut jämnt över smeten o in i ugnen.
Gräddas mitt i ugnen ca 20 min.

När kakan svalnat delar du den i bitar.

Lycka till!

Kram Jeanette

5 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Det låter som en mumsig kaka!! Måste jag ta och prov någon gång :)

Kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

Men så god den låter!!
Kram Lallis

Ulli sa...

Låter riktigt gott! Får testa att baka den någon dag.

lycka till i min utlottning!
Kram Ulli

Lilla huset på prärien sa...

Pssst! Utmaning hos mig ;)

Anonym sa...

Kakan verkar jättegod, men hur många grader brukar du ha ugnen på?