lördag 20 september 2008

Favoriter




Ville dela med mig av några av mina favoriter här hemma!

Ovan rosa klassisk Marimekkoskål från Ittala o en röd glasskål med lock från Fullerö Handel.



Söt väggljusstake vi fick när vi gifte oss, har alltså hängt med sedan -96.
Hänger fint inmixat med annat på "våran vägg", visar mer en annan dag!


Hjärtan på tråd i gammal sås skål i silver, jättefin kombination tycker jag.
Fick ideén av vänninan AS.
Skålen är ett kap från Tradera.


Ännu ett Tradera fynd!
Fin skål i vitt pressglas, här med servettringar från Himla.

Jag har kommit fram till att jag kan inte få nog av skålar o kaffekoppar.
Mannen skulle nog säga ljuslyktor också.

Skålar på fot, eller med lock. Såå charmigt!
Jag har en teori om att jag fick nog aldrig någon liten fin dockservis i porslin när jag var liten. Jag tar igen allt nu!

Nu har mannen kommit o satt sig i soffan, han är också en favorit såklart!
Han ser glad ut, alltså vann de matchen!!

Ha det så bra!
//Jeanette

3 kommentarer:

Villa Hemmet sa...

Jag kan inte få nog av ljuslyktor/ljusstakar.... :D

Jennys vita drömmar sa...

Hej hej!Trevligt att hitta hit:) Tack för din fina kommentar, och vilken fin blogg du har, hur hinner du med allt????Ha det bra så ses vi snart?/Kramar Jenny

Leva som jag sa...

roligt med en ny bekantskap, de finner man bara när man surfar runt...har nämligen haft lite abstinens då jag jobbat hela helgen. kommer hit igen
kramar M