lördag 20 september 2008

Frustrerad..

Ibland tänker vi så olika min älskade äkta hälft o jag.

Tex. för en vecka sen köpte vi spackel o 10 l väggfärg.
Lovely! Tänkte jag o såg framför mig ljusa fina väggar.
Ta fram lite ny-gamla saker från gömmorna o få till det - helheten lixom.

Mannen frågar vid gårdagens morgonkaffe om jag funderat över när det kan passa att måla.
Själv funderar jag på varför färgen fortfarande är kvar i den stora, oöppnade hinken??
Frustration!!

Men jag har lärt mig att det lönar sig inte att tjata.
Då tar det bara längre tid, som man säger till barnen.

Jag kanske ska göra som vänninan S gjorde när hon skulle spackla.
Hon tog handen o kletade på lite spackel på väggen, det blev ett fint handavtryck.
Ungefär sånt som man gör på sin nyfödda för att minnas den lilla, lilla handen.
Fast nu på väggen...
Men hon e grym på att slipa så det är nu ett minne blott!

Jag kanske skulle göra något liknande, det skulle nog få fart på mannen! Hihi!

Men vi tar en sak i taget. Kanske kan måla nästa helg.

I helgen är det DM i innebandy, mannen är målvakt.
Dvs inget sällskap i soffan om kvällarna.
Så det blir mycket karamellkungen o blogg-läsning/webb-shopping.

Gjorde en order till Country by mail, efter inspiration på Vitt o brett.
Visar när det är klart!!

Kram kram!!

//Jeanette

Inga kommentarer: