onsdag 10 september 2008

Vardags glamour !

Jag o lillkillen har börjat gå på Öppna Förskolan. Det känns väldigt duktigt att göra det.
När I o W var små hörde vi till inventarierna på den förskola där vi bodde då.
Vi var där 3 dagar i veckan o kände alla.

Nu känns det inte riktigt lika roligt...
Men man e ju en riktig mamma ända ut i fingerspetsarna så det är bara att stoppa ner fötterna i skorna o traska iväg.

Innan vi går sätter jag på mig yngsta dotterns halsband från barnavdelningen på H&M - ett stort silver hjärta, o lite läppglans. För att höja trendkänslan lite drar jag på mig benvärmare över jeansen också.
Vad gör man inte för att få upp glamouren i tillvaron!!

"- Kom åka vagnen, vi ska sjunga med barnen!" ropar jag till Ed.
Det är då glädjen över öppna fsk infinner sig...
När jag ser lillkillen komma springande o ta fram skor, jacka o nya mössan. Samtidigt hojtande
"-Ja ja, unna bane!!" = sjunga barnen!
Då känns det plötsligt inte lika tungt längre, utan riktigt kul, faktiskt!!

Fast när vi väl sitter där o ska sjunga är ju leksaks traktorn mycket intressantare än mamma som sitter o sjunger om båtar, spindlar o grodor!
Men det var ju fika efteråt, så det var ju OK ändå!!

Jag har också hunnit med att få fram färgburk o pensel!!
Vad jag målat får ni se en annan dag!!

Ska träffa väninnan A imorgon. Vi ska prata julpynt!!
Härligt att ha hittat nå´n mer än jag som börjar tänka jul efter midsommar!


Kram på er!!
/Jeanette

Inga kommentarer: