söndag 6 september 2009

2½ mån kvar



Hösten har just slagit till o jag har redan jullängtan!!
Är det bara jag?

Det kan ju bero lite på allt fint jag såg på Formex...
Men jag är nog likadan varje år. Äldsta sonen är likadan. Skönt att inte vara ensam jul-nörd i familjen! :)

Så vilken stil vill vi ha på julen i år?
Jag är lite sugen på nån söt Maileg tomte iallafall.

Till min stora glädje hörde jag att en butik här i krokarna, Jessies Hem i Storvreta, skulle ta hem Maileg sortimentet.
Vet faktiskt ingen annan i Uppsala som har Maileg..

Men om 2½ mån kan vi väl börja pynta, eller hur? O IKEA får upp sin jul nu i september....
*lycka*

Kram på er o ha en härlig vecka!!
Jeanette

11 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Hej vännen!

Saknade dig igår.... Det var SÅ himla bra!!! Hon sålde ut för 50 % i butiken och jag fyndade en del. Hittade lite på loppisen oxå. En underbar dag! Men då har vi ju vår träff kvar. Annette sa att vi kunde komma till henne och fika och prata. Åh, vad det skulle vara mysigt = )!

Jag gillar oxå julen, så himla kul att julpynta, men än njuter jag av sommar och bryggan...= ).

Ha det bra!
Kram L-L

Vit stjärna sa...

Gick faktiskt runt å hade lite jullängtan tidigare idag så du är absolut inte ensam! :) Mailegtomtarna är så fina!

Tack för alla goa kommentarer jag fått av dig! Är dålig på att kommentera men är här så fort ett nytt inlägg kommer!

Kram Anna

Anonym sa...

Heeeej!

Så klart att jag funderat över julen! Det blir nog snöbollsgran i år, alltså grön gran med vita snöbollar runt de stora ljusen och en slinga med små diodljus som lyser upp det mörkgröna. Så vill jag måla storarummet vitt och ha en svart klädsel till soffan med samma New England-kuddar fast svartvita. Sy nytt fodral till fotpallen i vitt med en grå skinnfäll på och en stor grovflätad korg med filtar i. borden ska målas vita och och och tyvärr kommer detta inte bli gjort, men granen blir en snöbollsgran och drömmarna lever, det är också trevligt. Nystädat går också bra:)
Kraaaaaaaam
Angelica

Soltorpsgarden sa...

Oj redan? Ja jag gillar också julen men har fortfarande sommarkänslorna kvar faktiskt! Och hösten är så mysig!

Soltorpsgarden sa...

Oj redan? Ja jag gillar också julen men har fortfarande sommarkänslorna kvar faktiskt! Och hösten är så mysig!

Jessica sa...

Halloj vännen,
du är ju rolig - jul nu? Förstår att du fick en massa härlig inspiration på Formex!
Blir nog en röd, vit och zink tema iår (samma som förra året), men när man får se allt fint i butikerna om ett par månader kanske jag får lite ny inspiration!

Hoppas du får en bra vecka. Jobbar du på Chess varje vecka?

Kram
Jessica

Angelica sa...

Så klart jag längtar till jul! Det har jag gjort sedan förra julen *skrattar*, det är min absolut favoritårstid :D I år blir det vitt hos oss, massor med ljus och stor gran!

Hoppas att du haft en härlig söndag!

Kramar

Angelica

Signe 1 sa...

Hej vännen! Ja nu är det höst och då är det inte långt till jul och det ser jag oxå fram emot:-) Det ska bli så mysigt, speciellt nu när man har et nytt hus att pynta i, hihi. Ha en fin dag, kraam Sofia

johanna sa...

Ja jag längtar med till julen. Jag har redan börjat planera i huvudet hur den första julen ska se ut i vårt nya hem.=)
Serotinhöjande säger du?? Vad e det? Jag har käkat tabletter tidigare Cilopram, de funkade, men jag kände mig inte glad på dom utan mer så vardagen funkade. Har bokat tid hos kuratorn nu iaf. Men de e hemskt att må såhär!! Jag tror det e mer ångest den här gången än panikångest. Det skrämmer mig.. Men jag hoppas det är för att det verkligen e full rulle här i huset med barnen och så..Att de ordnar upp sig ordentligt sen när jag börjara jobba. De svåraste är, tycker jag, att sambon inte kan förstå. Man känner sig ännumera tom då tycker jag.
Kram på dig

Fredrika sa...

Hejsan, längtar också till jul samtidigt som jag försöker njuta av nuet. Jag är också väligt svag för Maileg. Och så gillar jag lite handgjorda, snidade julprydnader - som till exempel den fina hjärtljusstaken från Bortom bergen. /Fredrika

Anonym sa...

Vilken otroligt söt tomtenisse :-)Jag längar lite efter julen nu. Mysigt ju.

Krams!