fredag 18 september 2009

Köket


Jag kommer in i ett lyckorus varje gång jag går in i köket o ser de VITA luckorna!!

Som ni ser är det bara halvklart. Men snart...

I veckan som gått har de små lediga stunderna gått åt till att ordna överskåpen i köket!!
Jag har tänkt vita luckor sen vi flyttade in för fem år sen. Så för mig är detta STORT!!
Handtagen är inte uppe ännu. Kanske i helgen? :)
Jag är så nöjd med att ha "hyllan" som blir över skåpen att ställa saker på!!
Skåp o luckor i bänkhöjd ska självklart också bytas ut.


Här är lampan upphängd som jag visade tidigare i veckan.
Visst passar den bra in i vårt kök? Jag är iallafall riktigt nöjd!

Nu är det bara golv, tak o ommålning av väggar kvar...


Ha en fantastisk fredag! Senare idag visar jag Helgens bukett!!

Kram Jeanette


11 kommentarer:

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Åh vad härligt att få det renoverat som man länge har drömt om. :) Det blir jättefint.

Hoppas att du får en toppendag!
Kram
/Helena

Signe 1 sa...

Oj så fint det blir och vilken skillnad lite vit färg kan göra, jag gillar!!:-) Ha en toppenhelg vänner, Kram Sofia

VITA NYANSER sa...

Oj så FIIINT!!! Vad du är duktig. Jag förstår att det känns stort när du har tänkt på det i 5 år, då känns det extra bra! Det blir superbra! Så fint du har det i köket! Lampan passar perfekt där!

Ha en skön helg och lycka till med ditt målande = )! Själv ska jag gå fotokurs = )!

Kram L-L

Lantliga drömmar sa...

Härligt med lite renovering. Fast det roliga kommer ju efteråt när man får fixa lite och bara njuta. Nilla

Tessan sa...

hej Jeanette! Tänk vad lite vita luckor kan göra för köket. Förstår att du är lycklig. Jag är också sugen på en köksrenovering men det får nog vänta något år till, andra projekt måste bli klara först.
lampan passar bra in över bordet.
Jag kommer gärna hem till dig! maila mig så kan vi säkert hitta ett datum.

kram tessan

Huset vid ån sa...

Vad fint det blir...Önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

Anonym sa...

SÅ FINT!!!!!
Ha en underfar helg underbara du!!!
Karm Pernilla

Anonym sa...

Vad fiiint!!!!! Jättefint! Vad fint med det vita och rostfria. Älskar också känslan när man kommer in i köket för att fixa ngt, så blir man så överaskad av hur fint det blev. Det härliga är att den känslan sitter i så länge.

Ett litet tips när man har överskåp som inte går hela vägen upp i taket: lägg hyllpapper ovanpå och tejpa i framkant så syns det inte. Det är mycket lättare att byta papper än att försöka få bort allt som samlats där med hjälp av ej fullt fungerande köksfläkt;)

Ha det så skönt i helgen!
Kram
Angelica

Makena sa...

Jag har gått och undrat vad det var du skulle ha skruvmejseln till ;-)Nu fick jag veta att det var till att uppfylla en 5 år gammal dröm! Förstår att det är stort! Fint blev det med och lampan passar ju super i köket till de stolarna! :)

Ha det gott! Kram!

Nilla Q sa...

Att förverkliga sina planer är alltid kul, speciellt när det är något man gått och tänkt på länge.

Så bra det blev! Tycker vita köksluckor är jättesnyggt - eftersom det är det JAG har i mitt kök ;=)

Ska försöka ta en titt till Chess imorgon, men om inte - ha en trevlig helg!

Kram P

tina | pepparochvanilj.se sa...

Förstår att du är nöjd! Så snyggt!!!!

K R A M // T i n a