lördag 26 september 2009

Skördetid

Nu när frosten är här vissa nätter var det dags att plocka in de små tomaterna.
Från kylan in i stugvärmen.

Det blev inte jättemånga tomater av de fyra plantorna.
Men lagom för att lägga i någon sallad o kul för barnen att gå o äta på.


Finns det någon som kan tipsa mig om hur jag får dem att mogna inomhus på bästa sätt?
Just nu ligger de i korgen som står ljust i köksfönstret.
Räcker det så?

Idag blir det arbete på CHESS. Det är Höstfest i det lilla köpcentrat.
Snart måste jag visa er bilder från butiken!!

Så mycket fina varor har kommit in o Solbritt, med sitt fantastiska öga för butiksinredning, har gjort såå fint i butiken!!
Jag blev helt mållös när jag kom dit häromdagen. Bara gick o tittade med munnen vidöppen...

Ha en skön lördag!!

Kram Jeanette

1 kommentar:

alegni sa...

jag brukar lägga våra tomater på en bricka o ställa dem i ett soligt fönster, fast jag tror nog det funkar lika bra att ha dem i en korg.
kram
ingela