söndag 21 juni 2009

Dagens Skörd





Dagens skörd av vackra Bondpioner o rabarber. Hittade även en gammal fin låda!


Midsommarafton var jättetrevlig!!
Vi firade hos svärföräldrarna tillsammans med mannens bror, blivande fru o deras 3 barn.
Gammelfarmor o W kom oxå en stund. Härligt med alla samlade :)

Vi plockade blommor, klädde midsommarstången, åt fantstiskt god mat o jordgubbstårta.

Icke att förglömma så hade vi även femkamp!
Det roliga är att både mannen o hans bror är såå dåliga förlorare. *fniss*
Om vi säger såhär... I topp tre kom jag , svägerskan o Tilda 8 år!!


Blev inspirerad av andra bloggerskor att göra egen rabarbersaft. Tänkte prova Leilas recept.
Någon som känner igen loggan på lådan?


Midsommardagen bjöd ju på så mycket skönare väder.
Så hela familjen åkte, tillsammans med farmor o farfar, ut till en gård dit vi brukar åka ut på somrarna. Kaffe i gräset, barnen lekte o solen sken.

Jag plockade på mig pioner, vallmo, blåklint o rabarber. Hittade också en fin låda som fick följa med hem.

Inne i den gamla ladan hade svärfar även hittat gamla fina fönster. *jätteglad*
Ni vet, jag drömmer ju om en glasveranda!!




Vackraste Pionen i mormors kanna.



Verkar bli soligt o varmt idag. Kanske årets första bad dag?

Jeanette

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen en vacker blomma det där. Hoppas du haft en bra midsommar. Kram

Anonym sa...

Ååååå Bondpioner e mina favoriter lägga i en fin glas skål tex i badrummet.
Kram Lisa

Makena sa...

Åh vad ni verkar ha haft det härligt under midsommar! :) Men vet du vad jag gjorde idag då? Jo, målade ett skrivbord VITT! Tänkte på dig då ;-)