lördag 6 juni 2009

Svenska Flaggans Dag


Idag är det Svenska Flaggans Dag, brukar ni göra något speciellt för att uppmärksamma detta?

Vi har ingen tradition. Men man kanske skulle införa någon...
Kanske bara att i all enkelhet sätta en flagga på bordet o göra en jordgubbstårta med lite flaggor på.

Snabbrecept på en god tårta :

Köp färdiga marängbottnar (eller gör egna).
Bred på ett lager vispad grädde o ha gärna i lite vaniljsocker.
Lägg på hela eller skivade jordgubbar ( eller andra bär)
Klart!

Jättegott o en tårta helt i min smak!
Snabbt, sött o vackert!

Ha en härlig dag!

Kram Jeanette

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jag känner lite som du. Vi har inte heller någon speciell tradition. Men kanske man skulle se till att fixa det:)
Ha en fin dag
Kram Lallis

Signe 1 sa...

Mumsigt recept och framför allt enkelt! Näe här firas det inte så det stör, hihi, men lite trevligt ikväll blir det. Kram Sofia

♥ Fyra årstider sa...

Vi har ingen tradition..hur tråkiga som helst.
Kram Lotta

Jessica sa...

Här tar vi alla chanser att fira :)
Rabarberpaj i går och blåbärs-varianten i kväll...

Ang. receptet på "min" tårta, jag använder köpt Lemoncurd.

Hoppas du får en skön söndag, hoppas det blir lite varmare än idag!
Kram
Jessica

www.smillasplats.blogg.se sa...

Rackarns att jag inte hade hunnit läst din blogg innan jag va till affären får då hade jag köpt marängbottnar ;)
Sambon och jag åt choklad från tysklandresan och dottern och kompisarna åt kladdkakan hon hade bakat tills dom skulle komma, inte så tokigt det heller =)

mrs C sa...

Samma här - ingen bra tradition. Förr när man jobbade på svenska flaggans dag så stod man i alla fall vid flaggstången på morgonen, men nu hissas inte ens träflaggan på bordet här hemma - näh, jag borde nog också ordna till en liten tradition... jag håller med om tårta och flagga på bordet. Sedan tror jag att femkamp om att vinna årets flagga med syskonfamiljerna får inleda festligheterna och grillning hos mormor och morfar får avsluta dagen. Detta var nog morronspån - var är mitt kaffe????