tisdag 30 juni 2009

Härliga härliga sommar


Honungsrosen hemma hos svärföräldrarna är riktigt stor o vacker.

Ser ni alla knoppar? Den här vill jag se när den står i full blom!


Det härliga sommarvädret håller i sig. Vi är på stranden varje dag o njuter av sol o bad o att vara tillsammans.


Vill visa några favoriter från svärföräldrarnas rabatter! :) Eftersom mina inte är så kul...
Honungsrosen är riktigt stor o fin. Snart står den i full blom, det vill jag se. Den har fullt med knoppar!

De har också en Smultronshersmin, den är så söt med sina små vita blommor. Den doftar verkligen smultron!

Smultron shersminen doftar ljuvligt. Ella tycker vi ska ha en hemma också. Sålänge får hon lukta på farmors!

Vi är ju bortskämda med att åka ut till svärförädrarna o bada. De har en egen sjö!
Där är vi ensamma o kan plaska omkring hur vi vill.
Barnen hoppar från bryggan, ror i ekan, fångar småkryp o lär sig simma i sjön. När det är såhär varmt är de ju i vattnet hela dagarna.

Jag är lite mer badkruka. Men snälla mannen o snälla svärfar har omtänksamt nog sett till att jag hamnat i vattnen några gånger...

Härligt att sitta i en solstol med nya Lantliv medans barnen badar i sjön.

Imorgonkväll ska mannen o jag till Öregrund o äta. Vi har aldrig varit där, men hört mycket gott om den här restaurangen.
Jag får fota lite o berätta allt sen!!


Kram Jeanette

11 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vad mysigt ni har det! Vad härligt att åka till Öregrund. Vad mysigt! Vilka fina blommor! Jag lär mig mycket om blommor här = ), snart kanske det finns något hemma hos mig oxå = ). Har ju planer på att sätta penseln på planket, men just nu är det för varmt...något att skylla på.... Jag inväntar energi...jag har fått healing = ), min granne kan sånt och ville ge mig energi, JA...så jag...så jag inväntar resultat....= )...Kanske blir en himla fart på mig, hi,hi....

Ha det bra och bada på, med eller utan hjälp = )!

Stor kram L-L

Makena sa...

Här badas det också varje dag! Jojjan och Liva ligger i framkant där. Värsta vattendjuren båda två. Särskillt Jojjan och hon har nu bestämt sig för att lära sig simma!! Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon lär sig före båda grabbarna :) Själv badar jag också mkt gärna. Badkrukeriet står Boppo för i denna familj ;-)

Unknown sa...

Har nu fått ihop ett å annat, vet ju nu vilka dina kära svärföräldrar är.. mm och tänk jag kom ju på att din kära make är ju J som tränat våra småkillar i två år... tänk va roligt det är när man förstår ett o annat :))

ha en fortsatt härlig skön sommar
/ Ingela

In my house sa...

Hej gullet =)
Jag hade gärna haft en virkskola!!!! men har kollat runt lite och denna beskrivningen på just mormorsrutor är super enkel!!!! Kolla in den vett ja


http://mormorsrutor.lindstromfamily.se/mormorsruteguide.html


Puuuuuuuuusssss

VITA NYANSER sa...

Healing....hi,hi...jag skulle aldrig själv ringa någon sån. Tycker att det låter lite spökligt, men en granne vill man ju tro allt gott om...= ). Hon höll bara händerna på mig och den ena började vibrera, då sa hon att det var något där, som hon skulle kunna få bort, hon höll på länge (!) idag blir det en till dos, det ska bli spännande att se om det blir någon skillnad. Jag är så nyfiken så det var mycket det som gjorde att jag ville testa = )....och att jag gör vadsomhelst (!) för att få energi!!! Något har hänt och det är underbart!!! Jag orkar göra saker och har fått en liten motor, kroppen är inte bra, men på gång....

Jag är inte så bra att jag bär iväg till stranden, det brukar jag alltid göra med tjejerna när vi har ledigt och inte A är hemma. Men nu får jag inte ihop det, så jag är långt ifrån bra. Vi har fyllt poolen och det går ganska bra här hemma. Imorgon får A semester, då flyttar vi ut till stugan om det är sånt här väder!

Ha det bra!
Stor kram L-L

Hem och Lycka sa...

Aldrig sett smultronschersmin förut, vad fin! Visst är det fint ute nu!

kram Mia

The Stable sa...

Åhh en egen sjö!! Skulle vi behöva i denna värme, min 1-åring och jag. Vi plaskar i hennes lilla pool om dagarna... ;-)

Njut av Öregrund, där är det ju underbart!!! =)

Kram Sara

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅ så härligt ni har det..så fina blommande bilder!!!
Nu ska badväskan packas...o åter en dag vid beachen avnjutas!!
TREVLIG SOMMARHELG!
♥Kramar Millan♥

A home far away sa...

Låter helt underbart att få gå ut o äta i Öregrund, jag var där förra sommaren det är verkligen sagolikt vackert där!!

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

Jessica sa...

Hej vännen,
låter som ni har härliga dagar vid vattnet!
Åh vad mysigt med en middag med Prinsen!
Hoppas dottern har det bra på lägret, vad jobbigt att släppa iväg dem, de små pluttarna.

Har haft härliga dagar i Danmark, nu på väg genom Småland till Visingsö. Ola har blyfot på gaspedalen och jag har lånat hans mobila bredband :)

Stor kram
Jessica

Petra bloggar sa...

smultronschersmin är öjuvlig, planterade en förra året och äntligen blommar den! MUMS :-)