lördag 13 juni 2009

En Utmaning



Jag fick en utmaning av härliga L-L med den superfina bloggen Vita nyanser :)
Den är på Norska så jag hoppas jag svarar rätt ;)

*Hva er du opptatt av for tiden? Jag är mest med min man o våra fem barn . Vi försöker hitta på saker som vi alla tycker är kul, umgås med vänner o ta vara på dagarna vi har lediga tillsammans. Självklart har vi projekt på huset också. Listan tar ju aldrig slut.. konstigt.. ;)

*Hva har du på deg i dag? Svarta korta jeansleggings o svart tunika.

*Hva skal du spise til middag? Vi har ätit fläskfile´potatisklyftor o Lhomanders bearnaise sås. Mums!

*Hva vil du gjerne lære deg? Jag skulle vilja lära mig fotografera. Funderar på att gå en kurs..

*Hva hører du på akkurat nå? Det är nå´t rock-program på TV som mannen skulle se på. Men nu har han somnat. Så just nu är det ett gitarr solo... Inte riktigt min grej!

* Hva er ditt favorittvær? Sol, värme, ljumma vindar. Gärna vid havet.

* Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Att vara en så bra mamma som möjligt o att finnas där för mina barn. Hemma-mamma som man är.

* Hva syntes du om den personen som tagget deg? Ååh L-L!! En riktigt härlig tjej som jag fått jättebra kontakt med o gärna vill träffa nångång :) Hon har ett enastående vackert o vitt hem!! Min idol när det gäller inredning!!

* Hvis du kunne fått et hus ferdig innredet hvor som helst i verden - hvor skulle det ha vært? Jag älskar havet. De salta vindarna, ljudet av måsar o dunket från fiskebåtarna. Så Skånska kusten i närheten av Helsingborg!! :)

* Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? Flygbiljetter liggande på bordet o väskorna packade i hallen redo för semester!! På nåt varmt o mysigt ställe såklart.

* Hva vil du gjerne bli kvitt? Att dotterns Barn-Reumatism ska försvinna för alltid!!!! Hemskt att se sina barn gå igenom jobbiga saker...

* Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den nærmeste timen, hvor ville du da dratt? En all-inclusive resa till nå´t varmt o härligt ställe vid medelhavet!

* Hvilket språk vil du lært? Hebreiska. Har varit i Israel en del o älskar språket o de vackra bokstäverna!

* Hvem vil du gjerne møte? Jag saknar min mormor o morfar och farmor o farfar enormt mycket!! De är i himlen. Dem vill jag träffa o låta dem träffa min underbara man o barnen!!

*Hva slags musikk liker du? Det mesta, men till favoriterna hör U2. Vi ska på konserten i Gtbg i juli. Såå kul!

* Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Jeanskjol o leggings - funkar till allt.

* Hva er drømmejobben? Arbeta med inredning, i butik eller få fota inredningsreportage. Efter fotokursen då... ;)

*Har du noen favorittmodeller? Nja.. inte direkt.

*Hvis du hadde hatt 1000 kr akkurat nå, hva ville du brukt de på? Omlackering av våra FULA köksluckor. De ska bli vita! Blev det lite pengar över vill jag köpa väggfärg till köket också...

* Beskriv stilen din? Ganska blandat. Gillar både strikt grafiskt o lantligt romantiskt. Det som håller ihop det hela blir att jag föredrar vitt med grått o svart.

* Hva er det siste motebladet du kjøpte? Sköna Hem o Lantliv.

* Den siste CD`en du kjøpte? Det var nog U2 senaste.

* Hva vil du akkurat nå? Jag ska gå o lägga mig så jag orkar vara pigg o trevlig imorgon :)

Utmaningen skickar jag såklart vidare!!
Det blir Jessica med bloggen Hemma hos Jessica. Som får den stora äran :)

Ha det gott vänner!!

Kram Jeanette



2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vad kul att läsa!!! Och TACK goa du för dina FINA ord, jag får en tår i ögat = )!!!

Vad härligt du beskriver med dunkandet av fiskebåt...mmmm...sommarkänsla!

Fotokurs, det vill jag med! = )

Dotterns barn-reumatism, oj vad jobbigt för henne, har hon ont mycket???

Jättekul att läsa mer om dig vännen!!!

Ha en bra REGNIG dag, här regnar det som aldrig förr!!!

Kram L-L

Signe 1 sa...

Vad kul att få läsa lite mer om dig, det blir mer personligt då... Vad jobbigt det lät med din dotter, allt jobbigt som har med sina barn att göra lider man av som förälder, usch! Må gott, stor kram Sofia